Ułatwienia dostępu

Kompetencje i umiejętności paszportem w życie dorosłe uczniów Powiatu Myśliborskiego

KONSORCJUM Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej – Lider Konsorcjum i Fundacja Edukacji i Innowacji-Członek Konsorcjum realizują wspólnie z Powiatem Myśliborskim projekt pn. „Kompetencje i umiejętności paszportem w życie dorosłe uczniów Powiatu Myśliborskiego”.

Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.9 Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-2027. Przedsięwzięcie realizowane będzie do końca 2025 roku (okres realizacji: 01.02.2024 r. – 31.12.2025 r.)

Nr projektu: FEPZ.06.09-IP.01-0025/23.

Wnioskodawca: POWIAT MYŚLIBORSKI

Całkowita wartość projektu: 1 492 226,36 zł

Kwota dofinansowania:  1 342 392,46 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 1 267 755,44 zł.

Wysokość wkładu ze środków budżetu państwa: 74 637,02 zł.

Wkład własny: 149 833,90 zł.

 

Głównym celem projektu jest: poprawa dostępu i jakości kształcenia ogólnego w szkołach ponadpodstawowych działających na terenie powiatu myśliborskiego poprzez objęcie kompleksowym wsparciem 3 szkół ogólnokształcących:

  1. II Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół im. Noblistów Polskich w Myśliborzu,
  2. I Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół i Placówek Oświatowych im. kpt. hm. Andrzeja Romockiego „Morro” w Barlinku,
  3. I Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół nr 1 im. J. Słowackiego w Dębnie.

Grupa docelowa projektu: W projekcie udział weźmie 520 uczniów i 80 przedstawicieli kadry szkół i placówek biorących udział w projekcie.

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:

  1. Zwiększenie kompetencji społecznych, obywatelskich, przedsiębiorczych 240 uczniów poprzez organizację warsztatów i treningów.
  2. Rozwój kompetencji kluczowych i cyfrowych ( matematyczne, TIK, nauki przyrodnicze) przez min. 200 uczniów poprzez objęcie ich zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi.
  3. Poprawę kondycji psychiczno-emocjonalnej 480 uczniów co zostanie osiągnięte poprzez wprowadzenie do każdej ze szkół wewnętrznego systemu pomocy psychologicznej (podniesienie kwalifikacji 12 nauczycieli w tym zakresie) i bezpośrednie wsparcie psychologiczno–pedagogiczne 480 uczniów, nakierunkowane m.in. na przeciwdziałanie uzależnieniom behawioralnym, agresji, depresji i zaburzeń odżywiania.
  4. Zwiększenie szans uczniów na rynku pracy poprzez udzielanie wsparcia w postaci doradztwa zawodowego wspierającego ich w wyborze ścieżki edukacyjno-zawodowej opartej na posiadanych predyspozycjach i informacjach rynku pracy.
  5. Zwiększenia atrakcyjności prowadzonego w szkole nauczania zarówno poprzez doposażenie bazy dydaktycznej jak i zwiększenie kompetencji nauczycieli (min. przedstawicieli kadry pedagogicznej) z zakresu nowych metod i metodyki nauczania.
  6. Stworzenie równych warunków do nauczania dla ucz uwzględniających ich różnorodne potrzeby psychofizyczne, uwarunkowania środowiskowe i doświadczenia poprzez wprowadzenie zasad i metod edukacji włączającej, dostosowanie szkół do potrzeb OzN i szerzenie wśród uczniów zasad tolerancji i wrażliwości społecznej.

 

Działania zaplanowane w projekcie:

  1. Zajęcia dodatkowe i dydaktyczno-wyrównawcze realizowane w szkołach.
  2. Doposażenie bazy dydaktycznej 3 szkół w sprzęt TIK i pomoce dydaktyczne do nauczania przedmiotów matematycznych i/lub przyrodniczych (metodą eksperymentu) oraz niezbędnych w zakresie kształtowania u uczniów kompetencji kluczowych.
  3. Rozwój kompetencji społecznych, obywatelskich i przedsiębiorczych u uczniów i uczennic poprzez realizację warsztatów rozwojowych i treningów kreatywności
  4. Doradztwo zawodowe
  5. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów i uczennic
  6. System pomocy psychologicznej, w tym trzy specjalistyczne warsztaty dla nauczycieli, praktyczny warsztat „Pierwsza pomoc kryzysowa”, Certyfikowany kurs: Coaching psychoedukacji oraz szkolenie „Zaburzenia natury emocjonalnej u nastolatków”
  7. Rozwój kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli poprzez szkolenie dla uczniów i uczennic oraz szkolenie dla nauczycieli „Wykorzystanie narzędzi TIK w nauce”
  8. Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie metod i metodyki nauczania, w tym warsztaty dla nauczycieli i spotkania superwizyjne grupowe
  9. Szkolenie w zakresie inkluzywności i równego traktowania z wykorzystaniem e-materiałów

 

Rezultaty projektowe:

1. Zmiana sytuacji uczniów i uczennic:

  • Realizacja projektu umożliwi rozszerzenie oferty edukacyjnej i kompleksowe wsparcie uczniów (szczególnie tych w niekorzystnej sytuacji) pozwalające na pełny rozwój ich możliwości psychofizycznych i zwiększenie kompetencji podstawowych i przekrojowych.
  • Dzięki poszerzonemu wsparciu otrzymanemu w ramach p. (zajęcia wyrównawcze; warsztaty i
  • doradztwo zawodowe) uczniowie zwiększą swoje umiejętności i wiedzę i kwalifikacje w zakresie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy, co pozytywnie wpłynie na ich dalsze wybory dotyczące kształcenia.
  • Wsparcie psychologiczne w ramach projektu wpłynie pozytywnie na ich postawy i samopoczucie, co znajdzie odzwierciedlenie w ich zachowaniu wobec rówieśników, rodziny i otoczenia także poza budynkiem szkolnym.
  • Dodatkowe wsparcie w projekcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zapobiegnie ich przedwczesnemu opuszczeniu systemu szkolnego oraz wskaże im drogę rozwijania swojego potencjału.

 

2. Zmiana sytuacji szkół

Trwałość rezultatów w odniesieniu do placówek szkolnych (3 liceów ogólnokształcących) zostanie osiągnięta przez następujące działania:

  1. wsparcie potencjału dydaktycznego – zakupiony w ramach p. sprzęt i pomoce dydaktyczne będą wykorzystywane także po jego zakończeniu
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności zawodowych kadr uczących
  3. Implementację metod/działań z zakresu edukacji włączającej
  4. Dostosowanie budynków do potrzeb osób niepełnosprawnych – plany tyflograficzne – ułatwiające poruszanie się po budynkach szkolnych osobom niewidzącym i słabowidzącym

Skutkiem ww. działań będzie wypracowanie i wdrążenie w każdej z placówek rozwiązań z zakresu edukacji włączającej (zniwelowane zostaną różnice w jakości kształcenia uczniów o różnych potrzebach psychofizycznych). Zagwarantuje to trwałe zapewnienie przez szkoły objęte projektem równego dostępu do wysokiej jakości kształcenia włączającego uczniów z różnych grup społecznych i z różnymi potrzebami edukacyjnymi.

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

Ciąg 4 znaków logotypowych, w tym Znak Funduszy Europejskich, Znak barw Rzeczypospolitej Polskiej złożony z barw RP oraz nazwy Rzeczpospolita Polska, Znak Unii Europejskiej złożony z flagi UE i napisu „Dofinansowane przez Unię Europejską” oraz Herb lub oficjalne logo promocyjne województwa

TAG:
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Date:
Top
cześć! to my!
Najbardziej
pozytywna fundacja w Polsce
Zmieniamy sposób myślenia o edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych. Działamy na terenie całej Polski. Czekamy na kontakt od Ciebie!