Badanie klimatu placówki
W badaniu postrzegania klimatu społecznego przez poszczególne grupy społeczności szkoły uwzględniono różne wymiary. Większość z nich zawiera stwierdzenia (zdania) sformułowane pozytywnie, w kilku wymiarach stwierdzenia sformułowano negatywnie.
Narzędzie przygotowane w ramach programu „Myślę Pozytywnie 2019” współfinansowanego ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020.
Celem badania klimatu szkoły jest zbadanie percepcji klimatu psychospołecznego szkoły/klasy przez różne grupy społeczności szkół.
Umożliwi to:
- identyfikację korzystnych i niekorzystnych elementów klimatu społecznego szkoły/klasy z perspektywy różnych grup społeczności szkoły;
- poznanie dotychczas nieujawnionych problemów, które mogą być rozwiązane.
Może to być użyteczne w doskonaleniu szkoły, poprawie jakości jej pracy i samopoczucia społeczności szkolnej.
Autorki narzędzia badawczego:
- dr n. hum. Magdalena Woynarowska-Sołdan – Zakład Zdrowia Publicznego, Wydział Nauk o Zdrowiu, Warszawski Uniwersytet Medyczny;
- prof. dr hab. n. med. Barbara Woynarowska – Katedra Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii, Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski
Zostaw swój komentarz: