KONSORCJUM Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej – Lider Konsorcjum i Fundacja Edukacji i Innowacji – Członek Konsorcjum oraz Fundacja Nauka dla Środowiska realizują wspólnie z Gminą Miasto Koszalin projekt pn. „Program poprawy jakości kształcenia ogólnego w Koszalinie”. Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.9 Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-2027. Przedsięwzięcie realizowane będzie do końca 2025 roku (okres realizacji: 01.02.2024 r. – 31.12.2025 r.)
Nr projektu: FEPZ.06.09-IP.01-0082/23.
Wnioskodawca: Gmina Miasto Koszalin
Całkowita wartość projektu: 3 751 148,51 zł
Kwota dofinansowania: 3 376 033,61 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 3 188 476,23 zł
Wysokość wkładu ze środków budżetu państwa: 187 557,38 zł
Wkład własny: 375 114,90 zł.
Grupa docelowa projektu:
- szkoły prowadzące kształcenie ogólne (2 licea ogólnokształcące oraz 7 szkół podstawowych) dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Koszalin;
- uczniowie i uczennice tych szkół: w ramach proj. planuje się zrekrutowanie 3060 uczniów i uczennic, w tym 185 uczniów i uczennic o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych;
- 453 nauczycieli i nauczycielek kształcenia ogólnego zatrudnionych w szkołach objętych projektem;
- 150 rodziców uczniów i uczennic, do których skierowane będą zajęcia psychoedukacyjne.
Głównym celem projektu jest: podniesienie do 31 grudnia 2025 roku jakości i dostępności 9 szkół kształcenia ogólnego z Koszalina:
- Szkoła Podstawowa nr 3 im. ks. Jana Twardowskiego w Koszalinie
- Szkoła Podstawowa nr 4 im. Zdobywców Kosmosu w Koszalinie
- Szkoła Podstawowa nr 6 im. Narodowego Święta Niepodległości w Koszalinie
- Szkoła Podstawowa nr 7 im. I Armii Wojska Polskiego w Koszalinie
- Szkoła Podstawowa nr 10 im. Stefana Żeromskiego w Koszalinie
- Szkoła Podstawowa nr 17 im. Orła Białego w Koszalinie
- Szkoła Podstawowa nr 18 im. Jana Matejki w Koszalinie
- I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Dubois w Koszalinie
- VI Liceum Ogólnokształcące w Koszalinie
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:
- objęcie co najmniej 3060 uczniów wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych poprzez wdrożenie kompleksowych programów indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, prowadzenie zajęć
rozwijających uzdolnienia, kompetencje z zakresu TIK, stosowanie nauczania opartego na metodzie eksperymentu; - objęcie uczniów kl. III i IV liceów ogólnokształcących i klas VII-VIII szkół podstawowych ofertą doradztwa edukacyjno-zawodowego;
- doskonalenie zawodowe nauczycieli z zakresu stosowania indywidualizacji nauczania, rozwijania ich kompetencji cyfrowych, stosowania efektywnych metod kształcenia, udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwijania kompetencji kluczowych, narzędzi TIK, kształtowania u uczniów zielonych kompetencji, inkluzywności i równego traktowania;
- wyposażenia pracowni przedmiotowych na potrzeby nauczania opartego na metodzie eksperymentu;
- poprawa warunków do prowadzenia edukacji włączającej.
Działania zaplanowane w projekcie:
- prowadzenie zajęć wyrównawczych przygotowujących do matury z fizyki, biologii, chemii, matematyki, zajęcia z programowania dla uczniów i uczennic, zajęcia wyrównawcze przygotowujące do matury z informatyki, zajęcia rozwijające uzdolnienia z biologii, zajęcia rozwijające uzdolnienia z chemii, warsztaty Treningu Umiejętności Społecznych;
- prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów i uczennic oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
- doradztwo zawodowe;
- zakup wyposażenia pracowni komputerowych;
- organizacja szkoleń i kursów dla nauczycieli (w tym szkolenia z zakresu neurodydaktyki, efektywnego uczenia się, skutecznych metod i narzędzi pracy nauczyciela matematyki, szkolenia certyfikacyjne, szkolenia z cyberprzemocy i inne wynikające z potrzeb poszczególnych szkół), rozwijające ich kompetencje;
- zapewnienie studiów podyplomowych rozwijających kompetencje nauczycieli;
- zajęcia logopedyczne skierowane do uczniów i uczennic, zajęcia skierowane do uczniów w tym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Rezultaty projektowe: co najmniej 2754 (1476K,1278M) uczniów i uczennic nabędzie kwalifikacje lub kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu, 408 (348K,60M) nauczycieli i nauczycielek uzyska kwalifikacje lub nabędzie kompetencje po opuszczeniu programu, 321 (183K, 138M) nauczycieli uzyska kwalifikacje lub kompetencje po opuszczeniu programu, 321 (183K, 138M) nauczycieli uzyska kwalifikacje w zakresie cyfrowych kompetencji po opuszczeniu programu. Realizacja projektu przyczyni się do poprawy sytuacji grup docelowych, dzięki uzyskaniu dodatkowego wsparcia, dostosowanego do indywidualnych potrzeb.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
7 sierpnia 2024