Ułatwienia dostępu

Program poprawy jakości kształcenia ogólnego w Koszalinie

KONSORCJUM Fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej – Lider Konsorcjum i Fundacja Edukacji i Innowacji – Członek Konsorcjum oraz Fundacja Nauka dla Środowiska realizują wspólnie z Gminą Miasto Koszalin projekt pn. „Program poprawy jakości kształcenia ogólnego w Koszalinie”. Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 6.9 Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego na lata 2021-2027. Przedsięwzięcie realizowane będzie do końca 2025 roku (okres realizacji: 01.02.2024 r. – 31.12.2025 r.)

Nr projektu: FEPZ.06.09-IP.01-0082/23.

Wnioskodawca: Gmina Miasto Koszalin

Całkowita wartość projektu: 3 751 148,51 zł

Kwota dofinansowania:  3 376 033,61 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 3 188 476,23 zł

Wysokość wkładu ze środków budżetu państwa: 187 557,38 zł

Wkład własny: 375 114,90 zł.

 

Grupa docelowa projektu:

  1. szkoły prowadzące kształcenie ogólne (2 licea ogólnokształcące oraz 7 szkół podstawowych) dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Koszalin;
  2. uczniowie i uczennice tych szkół: w ramach proj. planuje się zrekrutowanie 3060 uczniów i uczennic, w tym 185 uczniów i uczennic o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych;
  3. 453 nauczycieli i nauczycielek kształcenia ogólnego zatrudnionych w szkołach objętych projektem;
  4. 150 rodziców uczniów i uczennic, do których skierowane będą zajęcia psychoedukacyjne.

Głównym celem projektu jest: podniesienie do 31 grudnia 2025 roku jakości i dostępności 9 szkół kształcenia ogólnego z Koszalina:

  1. Szkoła Podstawowa nr 3 im. ks. Jana Twardowskiego w Koszalinie
  2. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Zdobywców Kosmosu w Koszalinie
  3. Szkoła Podstawowa nr 6 im. Narodowego Święta Niepodległości w Koszalinie
  4. Szkoła Podstawowa nr 7 im. I Armii Wojska Polskiego w Koszalinie
  5. Szkoła Podstawowa nr 10 im. Stefana Żeromskiego w Koszalinie
  6. Szkoła Podstawowa nr 17 im. Orła Białego w Koszalinie
  7. Szkoła Podstawowa nr 18 im. Jana Matejki w Koszalinie
  8. I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Dubois w Koszalinie
  9. VI Liceum Ogólnokształcące w Koszalinie

Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:

  1. objęcie co najmniej 3060 uczniów wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych poprzez wdrożenie kompleksowych programów indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, prowadzenie zajęć
    rozwijających uzdolnienia, kompetencje z zakresu TIK, stosowanie nauczania opartego na metodzie eksperymentu;
  2. objęcie uczniów kl. III i IV liceów ogólnokształcących i klas VII-VIII szkół podstawowych ofertą doradztwa edukacyjno-zawodowego;
  3. doskonalenie zawodowe nauczycieli z zakresu stosowania indywidualizacji nauczania, rozwijania ich kompetencji cyfrowych, stosowania efektywnych metod kształcenia, udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwijania kompetencji kluczowych, narzędzi TIK, kształtowania u uczniów zielonych kompetencji, inkluzywności i równego traktowania;
  4. wyposażenia pracowni przedmiotowych na potrzeby nauczania opartego na metodzie eksperymentu;
  5. poprawa warunków do prowadzenia edukacji włączającej.

Działania zaplanowane w projekcie:

  1. prowadzenie zajęć wyrównawczych przygotowujących do matury z fizyki, biologii, chemii, matematyki, zajęcia z programowania dla uczniów i uczennic, zajęcia wyrównawcze przygotowujące do matury z informatyki, zajęcia rozwijające uzdolnienia z biologii, zajęcia rozwijające uzdolnienia z chemii, warsztaty Treningu Umiejętności Społecznych;
  2. prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów i uczennic oraz zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
  3. doradztwo zawodowe;
  4. zakup wyposażenia pracowni komputerowych;
  5. organizacja szkoleń i kursów dla nauczycieli (w tym szkolenia z zakresu neurodydaktyki, efektywnego uczenia się, skutecznych metod i narzędzi pracy nauczyciela matematyki, szkolenia certyfikacyjne, szkolenia z cyberprzemocy i inne wynikające z potrzeb poszczególnych szkół), rozwijające ich kompetencje;
  6. zapewnienie studiów podyplomowych rozwijających kompetencje nauczycieli;
  7. zajęcia logopedyczne skierowane do uczniów i uczennic, zajęcia skierowane do uczniów w tym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Rezultaty projektowe: co najmniej 2754 (1476K,1278M) uczniów i uczennic nabędzie kwalifikacje lub kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu, 408 (348K,60M) nauczycieli i nauczycielek uzyska kwalifikacje lub nabędzie kompetencje po opuszczeniu programu, 321 (183K, 138M) nauczycieli uzyska kwalifikacje lub kompetencje po opuszczeniu programu, 321 (183K, 138M) nauczycieli uzyska kwalifikacje w zakresie cyfrowych kompetencji po opuszczeniu programu. Realizacja projektu przyczyni się do poprawy sytuacji grup docelowych, dzięki uzyskaniu dodatkowego wsparcia, dostosowanego do indywidualnych potrzeb.

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

Ciąg 4 znaków logotypowych, w tym Znak Funduszy Europejskich, Znak barw Rzeczypospolitej Polskiej złożony z barw RP oraz nazwy Rzeczpospolita Polska, Znak Unii Europejskiej złożony z flagi UE i napisu „Dofinansowane przez Unię Europejską” oraz Herb lub oficjalne logo promocyjne województwa

TAG:
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Date:
Top
cześć! to my!
Najbardziej
pozytywna fundacja w Polsce
Zmieniamy sposób myślenia o edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych. Działamy na terenie całej Polski. Czekamy na kontakt od Ciebie!